perjantai 27. syyskuuta 2013

Vacaciones

Holaa!

Viimeviikolla minulla oli siis loma!! Lomaa ei oikeasti pidetty meidän koulussa mutta koska luokkalaiseni sopivat että pidetään kuitenkin ja että kukaan ei mene kouluun niin enhän mäkään sitten yksinkään olisi sinne mennyt.. haha.

Kuva mun luokasta(joitakin puuttuu) pari viikkoa sitten.

Alkuviikosta täällä oli kauhea myrsky. Satoi kaatamalla ja tuuli niin kovaa että tuntui kun olisi lähtenyt lentoon jos meni ulos. Ja meillähän ei ole autoa joten jos halusi mennä johonkin piti ottaa taksi. Onneksi täällä taksit on toosi halpoja ainakin suomeen verrattuna. Ja melkein kaikki taksikuskit tietävät missä kaikki asuvat niin minunkin on helppo liikua taksilla kun ei tarvitse tietää kuin kaverin nimi jos haluaa mennä jonkun kotiin. Myrskyn takia ei siis ollut kauheasti tekemistä koska ei voinut olla ulkona mutta parina päivänä chillattin vaan kavereiden kanssa kotona ja yhtenä päivänä leivottiin uudestaan korvapuusteja ja tälläkertaa oikealla hiivalla joten niistä tuli paaljon parempia kuin viimekerran säälittävästä yrityksestä :D

Loppuviikosta oli parempi sää ja pääsin vihdoinkin kokeilemaan kuuluisaa dulce de leche jätskiä kun käytiin Popi nimisessä heladeriassa jossa on kuulemma La Paloman parhaat jätskit mutta nyt talvella se on auki vain viikonloppuisin joten en ollut aikaisemmin käynyt siellä.

Chillatiin keskustassa ja käytiin koirien kanssa rannalla ja nautittiin auringosta :)

Aniuska(hostäiti) oli ostanut avocadon(täällä sanotaan "palta"?) joka ei ikinä halunnut kypsyä ja yritettiin Tean kanssa epätoivoisesti kypsyttää sitä auringossa :D

Tätä mä kattelen joka päivä kun noi kaksi karvakasaa riehuu keskenään...

Lauantai iltana löhöiltiin vaan kotona takan ääressä Zoen ja parin kaverin kanssa koska ulkona oli jäätävän kylmä eikä jaksettu raahautua La Pedreraan jossa olisi ollut fiesta..

Sunnuntaina mentiin Zoen kanssa host tädille Alionkalle joka pitää pientä ravintolaa ja tekee kaiken maailman käsitöitä ja hienoja juttuja vanhoista esineistä ja huonekaluista. Zoe halusi tehdä "tauluja" piristämään asuntoaan Montevideossa ja mäkin innostuin tekemään pari ihan huvin vuoksi jotka aion ripustaa huoneeseeni :)

Tällä viikolla oli paluu liceoon ja huono sää ja kylmyys jatkui. Eilen(keskiviikkona) ala-asteen opettajilla oli lakko joten hostäiti ei mennyt töihin. Kun heräsin oli aivan ihana aurinkoinen sää ja sanoin vitsinä että "en mäkään halua mennä tänään liceoon.." Hän vastasi sitten että no älä mee :D että nautitaan nyt kerrankin tästä ihanasta säästä ja pidetään molemmat vapaapäivä.

Otettiin sitten yhdessä aurinkoa meidän pihalla ja lähdettin rannalle koirien kanssa ja mä kävin lenkillä(!!!). Myöhemmin lähdin Tealle jossa chillailtiin ja juotiin m.m. matea Anaín ja Claran kanssa. Illalla Tea ja Anaí olivat menossa gimnasioon aerobic tunnille ja päätin sitten lähteä mukaan kokeilemaan koska haluaisin harrastaa täällä vähän muutakin liikuntaa kun vain koluun ja takaisin pyöräilyä xD. Ensi kuussa luultavasti liityn sitten jäseneksi gimnasioon ja voin alkaa käydä useamminkin eri liikuntatunneilla.

Tänään heräsin "aikaisin" koska minulla oli espanjantunti kello yhdeksältä aamulla. Tunti loppui jo vähän yli 10 ja koulu alkoi vasta puoli kolmelta joten päätin sitten leipoa brownieseja saksalaisen vaihtarin Jonathanin synttäreiden kunniaksi. Vein ne liceoon ja juhlistettiin yhdessä biologian tunnilla.

Aikaisemmin mainitsemani avocado oli myös vihdoin kypsynyt ja tein ihanaa avocado-tomaatti pastaa lounaaksi ennen koulua.

namiiii

Huomenna Zoe tulee La Palomaan viikonlopuksi ja lauantaina on luvassa fiestaa!

yritän kirjoitta vähän useammin ettei tulisi niin pitkiä postauksia joka kerta.. heh

besoss

ps. Juuri kun olin julkaisemassa tätä postausta jokin meni pieleen ja koko postaus hävisi ja jouduin tekemään kaiken alusta -.-
blogin pitäminen ei nyt oo mennyt mun osalta ihan putkeen mutta yritän parhaani xD