keskiviikko 11. kesäkuuta 2014

Paseandoo

Hejs svejs! skriver nu igen på svenska för att jag fick lust.

På vappen (som inte firas här på någåt speciellt sätt) åkte jag till Montevideo med Tea och Flo för på torsdagen hade vi ledigt. Där väntade Barbi på oss på kvällen i sin lägenhet. (Hon går i skola i mvdeo o därför har hon en lägenhet där med sin syster men egentligen bor hon här i La Paloma). När vi kom fram började vi genast fixa oss och senare for vi för min första gång ut i Montevideo! de var kuuul och utan att vi visste om det så råkade det just den dagen spela ett band som spelar en av våra favoritlåtar och vi började hoppa och dansa som galningar och kvällen blev ennu mer lyckad.
I Montevideo stannade vi hela veckoslutet och på söndagen träffade jag Zoe och blev övernatten hos henne för att sedan tidigt på måndag mårgon åka i väg till 3 cruces (bussterminalen i mvdeo) varifrån vi med en grupp från Yfu startade resan till Colonia och Buenos Aires!


Montevideo










Colonia
Jonas(tyskland) oh Leila(Finland) 
Tristaannn!! (tyskland)








Jag, Einar(sverige), Leila och Nelli(finlanddd), Oscar(danmark) och Robert(tyskland) 

+ Sanya (finland) och Naomi (usa) 





Buenos Aires








Laura & Tristan (tyskland) och Sanyaa
La Boca, Bs As
Havanna alfajores <333
namnamnam


För 2 veckor sen kom Nelli och Leila (två av de andra finska utbyteseleverna) hem till oss till La Paloma för ett veckoslut! 

 Leila, Aniuska(min hostmamma) och Nelli


 Självgjorda alfajoresss, namii

Vill inte flytta bort från detta ljuvliga hus haha



Det har varit helt sjukt kallt nu i några veckor och de e redan nästan vinter.. På dagarna om det är soligt så kan det bli jättevarmt i solen och man kan t.o.m sola på vår gård men redan 5/6 tiden när solen går ner så blir det helt iskallt och på nätterna kan det sjunka under 5 graderr :OOO Så sover med 3 tjocka täcken, sockor och ylletröja.. haha.

Här är allt mycke lugnare nu på vintern och det finns inte så mycket mänskor eller mycket att göra men det är helt skönt så kan njuta av sista tiden här bara med familjen och bästa vännerna :)
Går o skolan varje dag och så har vi också börjat gå på nån sorts aerobic timmar med Flo Tea och Anai för att inte bli helt feta hahah.

Igår var det exakt 1 månad tills jag far tillbaka till Finland och idag är det exakt 1 månad tills jag landar i Finland igenn!!! herregud. Det kommer bli hemskt att lämna alla som har blivit så nära för mig här men också ljuvligt att träffa alla i Finland som jag saknat. Och äta alla goda saker som jag inte har fått på nästan ett åååår.

Försöker ännu skriva några kortare inlägg nu innan jag kommer tibax men får se om det lyckas så lat som jag har blivit.. whops.

Besos <3




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti